Det är viktigt att man hittar sig själv! ♥

Det är viktigt att man hittar sig själv & känner sig bekväm i sig själv, och att kunna ignorera hatkommentarer. Om en person säger åt dig att se bättre ut eller något så ska du fan inte lyssna på den jäveln! Du ska fortsätta vara dig själv och tycka och tänka precis som du vill. 

Det är även viktigt att man är stolt över sig själv och sin kropp, man ska inte hålla på och kommentera sig själv! Du är perfekt som du är! Om du t.ex byter stil och dina vänner slutar vara med dig är de falska vänner. En äkta vän fortsätter vara vid din sida oavsett om du bytt stil eller om du förändras positivt som person.

Självkänsla handlar om hur du tänker och känner om dig själv. Om du har bra självkänsla, vet du att du är värdefull bara genom att vara. Det har inte att göra med om du är bra eller dålig på olika saker. Känslan av att du är okej går att träna upp.

Det är svårt att se utanpå hur en person upplever sin självkänsla. Någon som till ytan verkar väldigt lyckad, ser bra ut och har många vänner, kan i själva verket känna att hon eller han inte duger och räcker till.

Du som läser detta och har dålig självkänsla & dåligt självförtroende - Vi vet, det är skitsvårt att få självförtroende. Vi är absolut inga proffs med perfekt självförtroende men det gäller att öva varje dag. Det finns absolut stunder i livet då vi tycker att vi är helt värdelösa, men det finns ALTID en gnista som vill fortsätta kämpa och det är den gnistan vi vill att du ska få fram i kroppen. 

 


 

 

 

Självförtroende-övningen kommer ifrån Miixx ♥

7
N

Vilken bra övning!

Min längd.. är väldigt lång

Anonym

Jag har problem med min vikt, jag är för tjock

Anonym

Hatar mitt ansikte.. Har mycket finnar..

Anonym

Hatar allt med mig själv.. Speciellt mitt ansikte och för att jag e så dålig på allt

Nattizz

Mitt hår och min mage. Typ...

Olivia

Min längd & mina tänder ser förjävliga ut, haha.

SV: Åh! Glädjer mig att höra. :)

Anonym

Mina ben är för långa